خواص پودر کاکائو

خواص پودر کاکائو

 

گفته می شود که کاکائو برای اولین بار توسط تمدن مایا در آمریکای مرکزی استفاده شده است. در قرن شانزدهم توسط فاتحان اسپانیایی به اروپا معرفی شد و به سرعت به عنوان دارویی برای ارتقاء سلامت رواج یافته است. پودر کاکائو از خرد کردن دانه های کاکائو و حذف چربی یا کره کاکائو تهیه می شود. امروزه کاکائو بیشتر به دلیل تولید شکلات، مشهور است. با این حال، تحقیقات مدرن نشان داده است که در واقع حاوی ترکیبات مهمی است که می تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

در این مقاله 5 فایده پودر کاکائو آلتین مارکا برای سلامتی و تغذیه آورده شده است.

 

1. پودر کاکائو آلتین مارکا، سرشار از پلی فنل ها است که چندین مزیت برای سلامتی به همراه دارد.

پلی فنل ها آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که در غذاهایی مانند میوه ها، سبزیجات، چای، شکلات و ... یافت می شوند. آن ها با مزیت های بسیاری برای سلامتی مانند کاهش التهاب، جریان بهتر خون، کاهش فشار خون و بهبود سطح کلسترول و قند خون مرتبط هستند. کاکائو یکی از غنی ترین منابع پلی فنل است. به ویژه در فلاوانول ها، که دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی هستند، فراوان است.

با این حال، پردازش و گرم کردن کاکائو می تواند باعث از بین رفتن خواص مفید آن شود. همچنین اغلب برای کاهش تلخی با قلیایی ها ترکیب می شود، که منجر به کاهش 60 درصدی محتوای فلاوانول می شود. در حالی که کاکائو منبع عالی پلی فنل است، اما همه محصولات حاوی کاکائو مزایای یکسانی ندارند.

پودر کاکائو آلتین مارکا

2. ممکن است فشار خون بالا را با بهبود سطح اکسید نیتریک کاهش دهد.

کاکائو، هم به شکل پودر شده و هم به شکل شکلات تلخ، ممکن است بتواند به کاهش فشار خون کمک کند. این تأثیر برای اولین بار در مردم جزیره ای در آمریکای مرکزی مشاهده شد که فشار خون آنها بسیار کمتر از خویشاوندان سرزمین اصلی بود. تصور می شود که فلاوانول های موجود در کاکائو سطح نیتریک اکسید را در خون بهبود می بخشد، که می تواند عملکرد رگ های خونی شما را افزایش داده و فشار خون را کاهش دهد.

در یک مرور 35 آزمایش تجزیه و تحلیل شد که به بیماران 1.4-105 گرم محصولات کاکائو فلاوانول ارائه می کردند و مشخص شد که کاکائو باعث کاهش بسیار کم (2 میلی متر جیوه) اما قابل توجه فشار خون می شود. علاوه بر این، این تأثیر در افرادی که فشار خون بالا داشتند بیشتر از افراد بدون فشار خون بود و  حتی در افراد مسن در مقایسه با افراد جوان تر هم متفاوت بود.با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که مراحل تولید به میزان قابل توجهی تعداد فلاوانول ها را کاهش می دهد.

3.ممکن است خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

علاوه بر کاهش فشار خون، به نظر می رسد کاکائو دارای خواص دیگری است که ممکن است خطر حمله قلبی و سکته را کاهش دهد. کاکائوی غنی از فلاوانول سطح نیتریک اکسید را در خون شما بهبود می بخشد، که باعث شل شدن و گشاد شدن عروق و رگ های خونی شما شده و جریان خون را بهبود می بخشد. علاوه بر این، مشخص شده است که کاکائو کلسترول بد "LDL" را کاهش می دهد، دارای اثر رقیق کننده خون مشابه آسپرین است، قند خون را بهبود می بخشد و التهاب را کاهش می دهد. این خواص با خطر کمتر حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته مرتبط است.

مروری بر نه مطالعه بر روی 157،809 نفر نشان داد که مصرف بیشتر شکلات با کاهش چشمگیر بیماری های قلبی، سکته مغزی و مرگ مرتبط است.این نتایج نشان می دهد که مصرف مکرر شکلات غنی از کاکائو ممکن است برای قلب مفید باشد. . پودر کاکائو آلتین مارکا از جمله محصولات پر فروش و پر کاربرد در صنف صنعت می باشد،پس از این شرکت پیشگامان توزیع آفتاب یکی از نمایندگان فروش پودر کاکائو آلتین مارکا در ایران می باشد.

 

پودر کاکائو

 

4. پلی فنل در جریان خون و عملکرد مغز شما نقش بسزایی دارد.

چندین مطالعه نشان داده است که پلی فنل ها، همچنین ممکن است باعث بهبود عملکرد مغز و جریان خون بشوند و خطر ابتلا به بیماری های عصبی را کاهش دهد. فلاوانول ها می توانند از سد خونی-مغزی عبور کرده و در مسیرهای بیو شیمیایی که سلول های عصبی و مولکول های مهم را برای عملکرد مغز شما تولید می کنند، دخیل باشند. علاوه بر این، فلاوانول ها بر تولید نیتریک اکسید تأثیر می گذارند، که باعث شل شدن ماهیچه های رگ های خونی شما می شود، جریان خون و خون رسانی به مغز شما را بهبود می بخشد.

یک مطالعه دو هفته ای بر روی 34 فرد مسن که کاکائو با فلاوانول بالا دریافت کرده بودند، نشان داد که سرعت جریان خون به مغز پس از یک هفته 8 درصد و پس از دو هفته 10 درصد افزایش می یابد. مطالعات بیشتر نشان می دهد که مصرف روزانه فلاوانول های کاکائو می تواند عملکرد ذهنی را در افراد دارا و یا حتی بدون اختلالات روانی بهبود بخشد. این مطالعات نشان دهنده نقش مثبت کاکائو بر سلامت مغز و اثرات مثبت احتمالی بر بیماری های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون است. با این حال از نظر برخی دانشمندان، تحقیقات بیشتری در این خصوص مورد نیاز است.

 

 5.ممکن است خلق و خو و علائم افسردگی را بهبود بخشد.

علاوه بر تأثیر مثبت کاکائو بر انحطاط روانی ناشی از افزایش سن، تأثیر آن بر مغز نیز ممکن است خلق و خو و علائم افسردگی را بهبود بخشد. همچنین یک مطالعه دیگر در خصوص مصرف شکلات و میزان استرس در زنان باردار نشان داد که مصرف مکرر شکلات با کاهش استرس و بهبود خلق و خوی در نوزادان ارتباط دارد. علاوه بر این، نوشیدن کاکائو با پلی فنل بالا آرامش و رضایت را افزایش می دهد و خوردن شکلات با بهبود سلامت کلی و بهزیستی روانی بهتر ارتباط مستقیم دارد.

جهت دریافت مشاوره خرید از کارشناسان پیشگامان توزیع آفتاب با شماره های درج شده تماس حاصل نمائید.