همه چیز در رابطه با انواع روغن

1400/4/26

چه در حال خلق ترفند مناسب باشید و چه در تهیه یک ماریناد، انتخاب روغن مناسب یکی از مواد اصلی مورد نیاز برای هر آشپزخانه است. در فروشگاه اینترنتی پیشگامان توزیع آفتاب می توانید روغن های مخصوص پخت و پز و سرخ کن را در اندازه ها و انواع مختلف پیدا کنید.

ملاحظات هنگام انتخاب روغن پخت و پز:

هنگام انتخاب بین انواع مختلف روغن پخت و پز، دو مورد وجود دارد که حتما باید در نظر بگیرید:

  1.  نقطه دود

دود روغن پخت و پز نشان دهنده دمایی است که در آن روغن شکسته می شود و دیگر مفید نیست. به عنوان مثال، سرخ كردن عمیق برخی مواد غذایی نیاز به روغن با دود زیاد دارد.

  1. کاربرد

روغن ها سه کاربرد اساسی دارند:

  • سرخ شدن عمیق
  • سرخ کردن / تفت دادن سبک
  • تهیه سس
روغن

 

انواع روغن برای سرخ کن های عمیق و سبک

  • عمیق

اگر می خواهید مرغ، سبزیجات و سایر غذاهای راحت را سرخ کنید، این نوع روغن های سرخ کردنی را با ویژگی های اقتصادی، سالم بررسی کنید.

برخی حتی به عنوان روغن های چند منظوره کار می کنند و می توانند به اندازه کافی در همه برنامه ها استفاده شوند. با در نظر داشتن برنامه و دود، از روغن مناسب کار خود استفاده نمایید.

  • سبک

 این نوع روغن ها دارای نقاط مختلف دود، طعم ها و چندین استفاده مختلف هستند.

روغن

شگفت آور است که سرخ کردن غذا چقدر مهم است و در آشپزی کارایی دارد. به نظر می رسد همیشه طعم و مزه غذا، حال و روز شما را بهتر می کند. سیب زمینی سرخ کرده، بال مرغ و حلقه های پیاز تنها برخی از غذاهای محبوب هستند که عطر و طعم و مزه خود را از یک روغن خاص دریافت می کنند. اما اگر می خواهید لذت (و بوی!) غذای تازه سرخ شده را تجربه کنید، مهم است که بدانید:

بهترین روغن برای سرخ کردن چیست؟

روغن های خاصی برای کارهای مختلف خوب هستند. برای آشنایی دقیق با بهترین روغن های سرخ کردن به ادامه مطلب بروید ، سپس آماده تهیه دستورات غذایی خاص مانند استیک سرخ شده مرغ  به علاوه پنیر سرخ شده، مرغ سوخاری و غیره شوید.

شما به احتمال زیاد همین الان در کابینت آشپزخانه خود انواع مختلف روغن دارید و احتمالاً تقریباً هر روز برای تهیه انواع دستور العمل ها از آنها استفاده می کنید. همه روغن ها یکسان نیستند، بنابراین بهتر است چند نوع از آن ها را در دسترس داشته باشید. شما روغن های خنثی مانند کانولا و روغن نباتی را برای سرخ شدن عمیق و روغن های با طعم بیشتری مانند روغن زیتون یا نارگیل را برای تفت دادن و سرخ کردن باید استفاده نمایید. نگاهی به بهترین روغن ها برای سرخ کردن تمام غذاهای مورد علاقه خود بیاندازید!

روغن نباتی:  روغن همه منظوره برای سرخ کردن

روغن گیاهی را به عنوان یک روغن چند منظوره در نظر بگیرید. این برای همه روش های مختلف سرخ کردن و انواع غذاها مانند مرغ پخته شده، سیب زمینی سرخ کرده و ... بسیار مناسب است. این محصول دارای یک نقطه دود زیاد است (حدود 400 درجه فارنهایت تا 450 درجه فارنهایت)، این بدان معناست که می تواند در برابر درجه حرارت بالا قبل از شروع به سوختن مقاومت کند. علاوه بر این، دارای طعم بسیار خنثی است، که به شما اجازه می دهد تا طعم غذایی که می پزید، واقعاً بدرخشد.

 

روغن سرخ کردنی

 

روغن ذرت: روغن برای سرخ کردن

روغن ذرت نوعی روغن گیاهی است و مانند اکثر روغن های گیاهی دارای دود زیادی است (حدود 450 درجه فارنهایت). برای سرخ شدن عمیق یا سرخ كردن سطحی در ماهیتابه گزینه خوبی است. علاوه بر این، روغن ذرت یک روغن با طعم نسبتاً خنثی است.

 

روغن ذرت

 

روغن زیتون:  روغن برای سرخ کردن (دمای کم)

این احتمال وجود دارد که شما هم اکنون یک بطری روغن زیتون در خانه داشته باشید. روغن زیتون یک روغن عالی برای بیشتر نیازهای سرخ کردنی کم عمق است. دود آن نسبت به برخی از روغن های دیگر کمتر است (حدود 375 درجه فارنهایت) بنابراین برای مواردی مانند تفت دادن سبزیجات یا برش دادن نازک گوشت مناسب تر است. به خاطر داشته باشید که مزه خنثی ندارد, به غذاهای شما طعم خاصی می بخشد. اما می توانید از فروشگاه های مختلف سطح شهر روغن زیتون بدون بو خریداری بفرمایید.

 

روغن زیتون

 

روغن نارگیل: بهترین روغن برای تفت دادن

روغن نارگیل گزینه خوبی برای تفت دادن سبزیجات و حتی تفت دادن سبک است. برای سرخ شدن عمیق ایده آل نیست. روغن نارگیل دارای دود حدود 350 فارنهایت تا 400˚F است. بخاطر داشته باشید که روغن نارگیل تصفیه شده به طور کلی دارای دود بیشتری نسبت به روغن نارگیل تصفیه نشده است.

 

روغن نارگیل